قصه پرغصه تعرفه تلفن ثابت کی تمام می شود؟
به گزارش برتریها، در حالیکه شرکت مخابرات ایران تاکید دارد تعرفه های جدید تلفن ثابت بر مبنای دستورالعمل شورای رقابت و مصوبه ی سازمان تنظیم مقررات و ستاد تنظیم بازار اعمال شده و این شرکت تمام فعالیت خویش را بر مبنای قانون انجام می دهد، اما شورای رقابت نظر دیگری دارد.
به گزارش برتریها به نقل از ایسنا، پیش از این اعلام شده بود که افزایش تعرفه هزینه ماهانه تلفن ثابت، تابستان سال جاری مورد تایید قرار گرفته و ستاد تنظیم بازار افزایش قیمت کارکرد تلفن ثابت را تصویب کرده است و درصورت موافقت رگولاتوری و ابلاغ به مخابرات اعمال و اجرا می گردد.
طبق مصوبه مذکور کاربران تلفن های ثابت استان تهران برای حفظ خط تلفن ثابت خود بر مبنای جدول جدید پیرامون تعرفه های جدید تلفن ثابت، باید ماهانه ۲۰ هزار تومان، پرداخت کنند. این هزینه صرفا هزینه ای است که صاحبان خطوط تلفن در پایتخت، در صورت عدم استفاده از خط تلفن و صرفاً به منظور نگهداری این خطوط باید پرداخت کنند. اما اخیرا اعلام گردید که در همین رابطه شورای رقابت دستور توقف هرگونه افزایش در هزینه خدمات تلفن ثابت را تا زمان ارائه دقیق هزینه تمام شده صادر کرد.
در اینباره داوود زارعیان - معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران - ضمن اشاره به مشکلات کارکنان شرکت مخابرات ایران در مبحث تعرفه بعنوان یک قصه پر غصه در طول ۱۲ سال قبل اظهار داشت: این مساله هم مانع پیشرفت حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات هم به صورت مستقیم و غیر مستقیم شده و هم این که تمام کارکنان و خانواده هایشان را تحت تأثیر قرار داده است.
وی با اشاره به اینکه قصه پرغصه تعرفه تلفن ثابت باید تمام شود، اظهار داشت: چون اگر مشکلات حوزه تعرفه و توسعه مخابرات حل بشود مخابرات متحول می شود و اثرات مثبتی بر زندگی مردم و کیفیت خدمات می گذارد.
معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران با اشاره به اینکه تعرفه های جدید تلفن ثابت بر مبنای دستورالعمل شورای رقابت و مصوبه ی سازمان تنظیم مقررات و ستاد تنظیم بازار اعمال شده است، اظهار داشت: شرکت مخابرات همواره تمامی فعالیتهای خویش را بر مبنای قانون تجارت و مصوبات و الزامات حوزه رگولاتوری انجام می دهد، بر این اساس هم مدارک و مستندات مورد احتیاج به شورای رقابت ارسال می شود.
زارعیان اظهار داشت: آخرین بار تغییر تعرفه شرکت مخابرات ایران در سال ۱۳۸۲ در شورای اقتصاد وقت تصویب گردید. از ۱۳۸۲ تا ۱۳۹۲ اتفاقی نیفتاد و از این سال با اجرای طرح همکدی و کاهش درآمد زیان های بیشتری به بخش ثابت وارد شده است.
وی ادامه داد: در نهایت در سال 1395 در تعرفه ای که به مخابرات داده شده بود هم ساختار تعرفه تغییر نمود و از پالس به دقیقه تبدیل شد و هم اشتراک هم از مشترکین گرفته می شد که توسط دیوان عدالت اداری حذف و زیان سنگینی به این شرکت وارد شد.
زارعیان اظهار داشت: نسبت درآمد با ارزش بازار و هزینه های مخابرات متناسب نیست و هر وقت این دو متناسب با یکدیگر شوند خدمات مخابرات توسعه می یابد و این شرکت به مشتریان خدمات بهتری را عرضه می دهد.
وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می کرد، اضافه کرد: مشترکینی هم که هم اکنون استفاده ای از خط تلفن ثابت ندارند میتوانند آنرا به مخابرات و صنعت ارتباطات کشور به منظور استفاده دیگر هموطنان باز پس دهند.
در این برنامه که اسماعیل شجاعی - مشاور رئیس شورای رقابت هم حضور داشت و مسائل مدنظر شورای رقابت را مطرح می کرد، زارعیان با تشریح روند افزایش نیافتن تعرفه ها اظهار داشت: طرح های جبرانی بخشی ازهزینه هم کدسازی علیرغم قول دولت هیچگاه ابلاغ نشد.
معاون تجاری و مشتریان مخابرات اظهار نمود: اگر مشکلات تعرفه ای حل بشود، مخابرات متحول می شود و اثرات مثبتی بر زندگی مردم می گذارد. وی ادامه داد: باوجود اینکه همه اذعان داشتند و دارند که مخابرات زیر بنای ارتباطات و اطلاعات است، در دولت یازدهم و دوازدهم کمک شایانی به این صنعت نشد.
زارعیان در مورد تاخیر در اجرای تعرفه سال 1400 اظهار داشت: در خرداد ۱۴۰۰ دستورالعمل تعرفه گذاری از سوی شورای رقابت ابلاغ شدو چند ماه بعد در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به تصویب رسید که بعد از یک فرایند حدودا یک ساله بالاخره در شهریور ۱۴۰۱ به تصویب ستاد تنظیم بازار رسید و پس از آن اجرایی شد.
وی ادامه داد: بر طبق این مدل تعرفه گذاری در تهران ۲۰ هزار تومان در مراکز استان ها ۱۵ هزار تومان و در سایر شهرها، ۱۰ هزار تومان از مشتریان دریافت می شود که بسته های مکالمه مجانی به آنها داده می شود که به صورت مفصل به مشتریان توضیح داده شده است.
معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران افزود تعرفه گذاری خدمات رسانی در کمیسیون تنظیم مقررارت انجام شدو در ادامه ستاد تنظیم بازار هم به صورت قانونی مبحث را ابلاغ نمود که مخابرات هم بر این اساس عمل می کند. تعرفه گذاری خدمات ارتباطی با مشکلاتی مواجه می باشد و در این خصوص تمام نهادها باید به این بخش نگاه حمایتی داشته باشند.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد قصه پرغصه تعرفه تلفن ثابت کی تمام می شود؟