رکود فناوری به تیک تاک رسید
برتریها: سرویس ویدئوی کوتاه تیک تاک، هدف درآمد تبلیغاتی سال 2022 را حدود دو میلیون دلار کاهش داده که پیامد رکود جهانی دامن گیر شرکت های فناوری بزرگ را نشان میدهد.
به گزارش برتریها به نقل از ایسنا، بلومبرگ به نقل از یک منبع مطلع نوشت: شو زی چو، مدیرعامل تیک تاک در دیدار با شماری از کارمندان این اپلیکیشن چینی، پیش بینی خود از درآمد تبلیغات سال ۲۰۲۲ را از ۱۲ میلیارد دلار برآورد قبلی، به ۱۰ میلیارد دلار کاهش داده است. این بازنگری شامل بخش های کسب وکار کوچک تر مانند تجارت الکترونیکی نیست.
بازبینی هدف درآمد تبلیغاتی، منعکس کننده کاهش جهانی هزینه بازاریابی به سبب محدود شدن بودجه شرکتها و مصرف کنندگان و آمادگی در مقابل رکود احتمالی است. خیلی از شرکت های بزرگ فناوری همچون آلفابت، آمازون، متا و مایکروسافت، نتایج مالی گزارش کردند که ضعیف تر از حد معمول بوده و صدها میلیون تا میلیارد دلار از ارزش بازار خودرا از دست داده اند.
موفقیت اپلیکیشن های تیک تاک و نسخه چینی آن دوین، شرکت بایت دنس را به ارزشمندترین استارتاپ جهان تبدیل نموده است اما این شرکت بین مقابله چین با قدرت گرفتن شرکت های اینترنتی و ظن واشنگتن به این سرویس ها، تحت فشار قرار گرفته است. نگرانی ها نسبت به اینکه تیک تاک چطور اطلاعات کاربران آمریکایی را نگهداری می کند و مدیریت جریان اطلاعات بین کارمندان در چین و کشورهای دیگر، در بین قانونگذاران و سیاستمداران آمریکایی تجدید شده است. تیک تاک مثل بیشتر پلت فرم های شبکه اجتماعی، بیشتر درآمدش را از تبلیغات به دست می آورد.
بر اساس گزارش بلومبرگ، بایت دنس برنامه عرضه اولیه عمومی را با فراری شدن سرمایه گذاران از دارایی های پرریسک، به تاخیر انداخته است. اپلیکیشن دوین درآمد بسیار بیشتری دارد اما مشخص نیست رکود چین بر این سرویس ویدئویی چه تاثیری خواهد گذاشت.
منبع: برتریها
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد رکود فناوری به تیک تاک رسید