بررسی آخرین وضعیت پیامک های رجیستری تلفن همراه

بررسی آخرین وضعیت پیامک های رجیستری تلفن همراه برتریها: بتازگی گزارش هایی از بروز اختلال در ارسال پیامک های سامانه رجیستری انتشار یافته بود که در همین راستا وزارت صمت طی روزهای گذشته اعلام نمود که این مساله حل شده و مباحث مطرح میان این وزارتخانه و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هم به نتیجه برسد.



به گزارش برتریها به نقل از ایسنا، پیامک رجیستری حاوی استعلام اصالت تلفن همراه بمنظور بررسی قانونی بودن، نو یا دست دوم بودن، مشخصات فنی دستگاه، اطلاعات نشان تجاری، مدل، شرکت گارانتی کننده و نظایر آنست. گوشیهایی که پیامک در خصوص غیرقانونی بودن گوشی دریافت نمایند، ۳۱ روز مهلت استفاده داشته و بعد از آن از شبکه سرویس نخواهند گرفت؛ بدین سبب قطع پیامک منجر به عدم آگاهی از اصالت دستگاه می شود و می تواند خریداران را با مشکلات جدی مواجه کند.

طی روزهای گذشته گزارش هایی از اختلال در پیامک های ریجستری موبایل منتشر و علت آن اختلافات مالی اپراتورها با دستگاه های دولتی اعلام شده بود؛ مسئله ای که مدیر کل خدمات فنی، مهندسی و نگهداری وزارت صمت هم آنرا تأیید کرده بود.

حمید محله ای- مدیر کل خدمات فنی، مهندسی و نگهداری وزارت صمت - با اشاره به قانون تعیین تعرفه های خدمات مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گفته که برای خدمات سامانه همتا در سال ۱۳۹۸، کمیسیون تنظیم مقررات وزارت ارتباطات، تعرفه تصویب شده بود و تا فروردین ۱۴۰۰ این مصوبه به قوت خود باقی بود و تعرفه خدمات رجیستری تلفن همراه را مشخص می کرد گفته بود که مسئولان وقت وزارت ارتباطات با این استدلال که این هزینه را باید دولت بدهد، این تصمیم را لغو کردند و در بودجه سال قبل دیده شد، اما بودجه موردنظر هم پرداخت نشد؛ بدین سبب مشکل این است که هم اکنون نه بودجه تعیین شده و نه مصوب های در کمیسیون دردسترس است.

محله ای همین طور از اپراتورها خواسته که نگران پرداخت هزینه های خود نباشند چونکه عدم پرداخت به سبب موانع قانونی بوده که به زودی با همکاری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی رفع خواهد شد. البته وی ابراز امیدواری کرده که ظرف چند روز آینده، وزارت صمت با سازمان تنظیم مقررات وزارت ارتباطات به تفاهم نهایی برسد و این مشکل بطور اساسی حل شود.

در این باره مجید حقی- معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- در گفت و گو با ایسنا، درباره ی آخرین وضعیت این مساله اظهار داشت: ما جلسات بسیاری با دوستان وزارت صمت داشتیم و متولی این مساله وزارت صمت بوده و سامانه همتا هم در مجموعه این وزارت خانه به مردم سرویس ارائه می دهد.

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات این سازمان اضافه کرد: درخواستمان این بود که بحث تبادل قرارداد یا تعامل بین وزارت صمت، سامانه همتا با اپراتورها نهایی شود و پیگیر این هستیم که بدهکاری وجود نداشته باشد.

پیش از این هم سخنگوی انجمن موبایل با بیان اختلال چند روزه در پیامک موبایل گفته بود این حق مسلم مصرف کننده است که اصالت دستگاهی که خریداری نموده را بداند.

لازم به ذکر است مشتریان می توانند پیش از خرید تلفن همراه، با پیامک کردن شناسه ۱۵ رقمی IMEI (که روی جعبه تلفن همراه درج شده است) به شماره ۷۷۷۷ اصالت تلفن همراه را استعلام کنند. بطور کلی انجام پروسه استعلام اصالت بوسیله درگاه های ارتباطی سامانه همتا امکان پذیر است که این درگاه ها عبارتند از سامانه پیامکی ۷۷۷۷، کد دستوری #۷۷۷۷*، اپلیکیشن همتا و سایت اینترنتی همتا.





منبع:

1401/07/02
16:05:58
5.0 / ۵
462
تگهای خبر: اینترنت , تجارت الكترونیك , خدمات , خرید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد بررسی آخرین وضعیت پیامک های رجیستری تلفن همراه
نظر شما در مورد بررسی آخرین وضعیت پیامک های رجیستری تلفن همراه
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲
برتریها bartariha
bartariha.ir - حقوق سایت برتریها محفوظ است

برتریها

معرفی برترینهای فناوری و وبسایتها