با تغییرات جدید
فیسبوک شبیه تیک تاک می شود
برتریها: شرکت مِتا پلتفرمز در نحوه نمایش پستها و ویدئوها در فیسبوک تغییراتی می دهد تا این شبکه اجتماعی بهتر بتواند با اپلیکیشن ویدیویی تیک تاک رقابت کند.
به گزارش برتریها به نقل از ایسنا، فید اصلی در فیسبوک "خانه" (Home) نامیده خواهد شد و مکانی برای کشف محتوای جدید در فیسبوک خواهد بود که این شبکه اجتماعی تصور می کند کاربران از آنها خوششان خواهد آمد. با تغییرات جدید، تصاویر و ویدئوها از حسابهایی که کاربران دنبال می کند و همین طور حسابهایی که دنبال نمی کنند، توسط الگوریتم نرم افزاری و برمبنای علایق کاربر، انتخاب و نمایش داده می شوند.
سخنگوی مِتا اعلام نمود این تغییرات از روز پنج شنبه اعمال خواهند شد و همچنان عمده محتوا، از حسابهایی خواهند بود که کاربران دنبال می کنند. این شرکت با بهبود الگوریتم پیشنهاد محتوا، می خواهد محتوای جدیدی که به مرور زمان نمایش می دهد را افزایش دهد.
تب جدید به نام "فیدز" (Feeds)، پستهای دوستان، خانواده، صفحات و گروههایی که کاربر دنبال می کند را نمایش خواهد داد و تازه ترین پستها، بالای صفحه قرار می گیرند.
مِتا در یک پست وبلاگ اعلام نمود تب "خانه شما"، منحصرا برای شما شخصی سازی شده است. این سیستم هزاران سیگنال در نظر گرفته تا محتوایی که تصور می رود برای شما باارزش است را نمایش دهد.
رشد کاربران فیسبوک در سال های اخیر در آمریکا و اروپا متوقف شده است. تیک تاک که برای مخاطبان جوانش شناخته شده است، شاهد رشد قابل توجه شمار کاربران و زمانی بوده که آنها در این اپلیکیشن سپری می کنند. فیسبوک به نوبه خود تلاش نموده است کاربران جوان را جذب نماید که مارک زاکربرگ، مدیرعامل مِتا آنها را "ستاره شمال" این شرکت نامیده است.
تیک تاک که فید اصلی اش "برای شما" (For You) نام دارد، ویدئو های کوتاه را به کاربران نمایش می دهد. بیشتر این ویدئوها از حسابهای کاربری هستند که کاربران دنبال نمی کنند اما محتوای آنها منطبق با علایق کاربران هستند.
این رویکرد شخصی سازی شده، کمک کرده است تیک تاک در مدت چند سال، یک میلیارد کاربر ماهانه فعال داشته باشد. بااینکه کاربران تیک تاک یک سوم ۲.۹ میلیارد کاربر فیسبوک است اما کاربران آمریکایی در تیک تاک ۲۹ ساعت در ماه زمان سپری می کنند که حدودا دو برابر ۱۶ ساعت در فیسبوک است.
بر اساس گزارش بلومبرگ، زاکربرگ به این موفقیت تیک تاک اذعان کرده و سرویس ویدیویی کوتاه ریلز (Reels) را به عنوان رقیب تیک تاک در فیسبوک و اینستاگرام عرضه نموده است. قسمتی از استراتژی مِتا، شامل جذب تولیدکنندگان محتوا برای تولید ویدئو های با کیفیت در ریلز است. هدف اصلی فید جدید فیسبوک، نگه داشتن کاربران برای مدت طولانی تر در این اپلیکیشن با افزودن محتوای بیش از مجموعه وسیعی از حسابهای کاربری است.
منبع: برتریها
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد فیسبوک شبیه تیک تاک می شود