چرا تعرفه های پستی افزایش یافت؟
به گفته مدیرعامل شرکت ملی پست، دلیل افزایش تعرفه های پستی، ارتقای خدمات بوده است.
به گزارش برتریها به نقل از ایسنا، در ایام گذشته اعلام گردید تعرفه های پستی از ۲۰ تا ۵۰ درصد افزایش قیمت خواهند داشت، هرچند بعضی از مشتریان از افزایش های نامتعارفی تا ۸۰ و ۱۰۰ درصد در حوزه خدمات پستی خبر دادند. اما عیسی زارع پور - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- با تکذیب افزایش دو و سه برابری تعرفه های پستی، افزایش تعرفه های پستی را در خدمات پایه پستی، عادی و سفارشی ۲۰ درصد برای مردم عادی، ۵۰ درصد برای حقوقی ها و دولتی ها و در خدمات غیرپایه، ویژه و پیشتاز هم ۴۰ درصد، اعلام نمود و دریافت هر مبلغ اضافه تر را تخلف دانست.
در این خصوص محمود لیائی -مدیرعامل شرکت ملی پست- در یک برنامه تلویزیونی درباره علت افزایش تعرفه های پستی و تأثیر آن بر ارتقای کیفیت خدمات، توضیح داد: دلیل افزایش تعرفه ها، همین ارتقای خدمات، در حالیکه در سه سال قبل قیمت ها همچون فنر نگه داشته شده بود و ما طی این سه سال متناسب با تورم هیچ افزایش قیمتی نداشتیم، در حالیکه خدمات پستی مبتنی بر نیروی انسانی است که حقوقش طی این سه سال حدودا سه برابر شده است؛ کاغذ، کارتن و ابزار بسته بندی طی این سه سال افزایش قیمت داشتند.
او همینطور تصریح کرد: پرداخت یارانه ای که ما بابت این مابه التفاوت می دهیم، به ما اجازه نمی دهد که به سمت توسعه و تجهیز و نوسازی برویم، طی این سه سال ما نتوانستیم ساختمان ها را تعمیر و تجهیز کنیم؛ وسایل نقلیه، کامیون ها و موتورها و ماشین هایمان به شدت فرسوده می باشند و از طول عمر رسمی شان گذشته، ناوگانی پستی ما گرفتار خلاء شده و یک به یک از رده خارج می شوند و احتیاج به نوسازی داریم.
منبع: برتریها
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد چرا تعرفه های پستی افزایش یافت؟