دغدغه مشترك پیام رسان ها و كاربران

دغدغه مشترك پیام رسان ها و كاربران به گزارش برتریها پیام رسان های اجتماعی امروزه از سرویس های محبوب و فراگیر در بین رسانه های جمعی هستند و میلیون ها كاربر از این طریق به تعامل با یكدیگر می پردازند. در عین حال، امنیت و كارایی دو دغدغه اصلی كاربران و توسعه دهندگان این سرویس هاست كه باعث برتری یك سرویس دهنده به دیگری می گردد.


به گزارش برتریها به نقل از ایسنا، اكنون رسانه های اجتماعی تبدیل به تكنولوژی فراگیر جهت تولید و تسهیل در اشتراك گذاری اطلاعات، ایده ها و علایق با استفاده از ارتباطات و تعاملات مجازی بر بستر شبكه شده است. طیف وسیعی از سرویس های عرضه شده در این حوزه، عرضه یك تعریف مشخص از رسانه اجتماعی را با چالش مواجه كرده با این حال، همه سرویس ها دارای خصوصیت های مشتركی هم هستند.
رسانه های اجتماعی، تعاملی و مبتنی بر وب هستند و محتوای آن توسط كاربران در قالب متن، نظر، عكس، صوت و ویدئو تولید می گردد و تعاملات آنلاین كاربران نقش حیاتی و كلیدی در رسانه های اجتماعی دارد. كاربران پروفایل خویش را تولید می كنند و رسانه اجتماعی با اتصال پروفایل كاربران به یكدیگر، توسعه شبكه های اجتماعی را تسهیل می كنند.
پیام رسان های اجتماعی یكی از سرویس های محبوب و فراگیر در حوزه رسانه های اجتماعی هستند كه میلیون ها كاربر با كمك این نرم افزارها به ارتباط و تعامل با یكدیگر می پردازند. واتس اپ و اسكایپ و تلگرام نمونه هایی از پیام رسان های اجتماعی هستند كه ارتباط كاربران با یكدیگر را با استفاده از متن، صوت یا ویدئو را تسهیل می كنند. با این حال، دو دغدغه اصلی میان كاربران و توسعه دهندگان این سرویس ها وجود دارد كه می تواند سبب برتری یك سرویس دهنده به سرویس دهنده دیگر شود.
امنیت و كارایی همان گونه كه در گزارش مركز ماهر (مدیریت امداد و هماهنگی رخدادهای كامپیوتر ای) آمده است، دو نیاز كیفی مهم در سرویس های پیام رسان اجتماعی است. امنیت از دیدگاه افراد مختلف معانی مختلفی دارد و نمی توان یك روش ایده آل تحویل پیام برای همه سناریوها، همه كاربران و همه شرایط ارائه نمود. از طرفی مقیاس پذیر بودن سرویس به گونه ای كه گسترش تعداد استفاده كنندگان از سرویس و توزیع آنها در گستره وسیع جغرافیایی نباید تاثیری بر كیفیت سرویس عرضه شده بگذارد.
از منظر مهندسی، برای هر كدام از این سناریوها، راه حل مشخصی وجود دارد تا با كمك آن بتوان مسائل و دغدغه های مختلف را بر طرف كرد. بعنوان مثال از منظر حریم خصوصی و دغدغه های امنیتی گاهی اوقات نیاز است تا هویت شما و فراداده های تولیدی به هنگام ارتباط با یك شخص دیگر، مخفی و پنهان بماند. همینطور هنگام هدایت ارتباطات، فراداده ها باید از دید سرورهایی كه نقش رله و هادی مدار الكتریكی را بازی می كنند پنهان بمانند.
در هر حال خیلی خوب می گردد اگر كاربر از مسیری كه پیام او با استفاده از آن هدایت می گردد آگاه شده و در مورد آن مسیر و یا نوع اتصالات آن تصمیم گیری كند. كاربران باید بتوانند بدون هیچگونه اطلاعات قابل شناسایی و یا ردیابی و به صورت ناشناس ارتباط برقرار كنند.


 

1396/10/18
14:55:18
5.0 / ۵
4975
تگهای خبر: پیام رسان , تولید , كاربر , سرویس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد دغدغه مشترك پیام رسان ها و كاربران
نظر شما در مورد دغدغه مشترك پیام رسان ها و كاربران
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
برتریها bartariha
bartariha.ir - حقوق سایت برتریها محفوظ است

برتریها

معرفی برترینهای فناوری و وبسایتها