توسعه پیام رسان های داخلی

توسعه پیام رسان های داخلی به گزارش برتریها مدیر یك پیام رسان داخلی با اشاره به اینكه این ابزارها در آمدوشد كاربر رشد می كنند و فضای آزمایشگاهی برایشان پاسخگو نیست، اظهار داشت: شاید پاشنه آشیل پیام رسان ها توسعه فنی است؛ با پیشرفت پیام رسان ها این حوزه و بازار هم توسعه می یابد.


سیدجعفر خورشاد در گفت وگو با ایسنا، در پاسخ به اینكه حكومتی بودن پیام رسان ها چه تاثیری بر اعتماد كاربران جهت استفاده از آن ها را دارد، اظهار داشت: كاربران باید در این خصوص نظر دهند. بعضی اعتماد بیشتری به این ابزارها دارند خصوصا اگر بخواهد خدماتی را برای مثال از جهت مالی عرضه نماید. بعضی هم این حس را دارند كه نباید از این ابزار استفاده كرد، در حالی كه از تاكسی یاب ها و یا نرم افزارهای پرداخت استفاده می نمایند. بعنوان مثال سروش هم اكنون بیش از دو میلیون و 200 هزار كاربر و نزدیك به یك میلیون هم كاربر فعال دارد. البته نمی توان انكار كرد كه این جو بی اعتمادی وجود دارد اما باید واقعیات را بررسی كرد.
وی با اشاره به تجربه كاربری بعنوان یكی دیگر از دلایل تمایل به پیام رسان های خارجی اظهار داشت: برای مثال اندروید و IOS هر كدام تفاوت هایی دارند كه اگر با یكی از آنها كار نماییم، ممكن است كار با دیگری سخت باشد. این تفاوت در پیام رسان هایی كه استقلال دارند و قرار نیست كپی یكدیگر باشند، هم وجود دارد. البته این پیام رسان بی نقص نیست اما شما می توانید تجربه ارسال فایل و تماس را با پیام رسان واتس اپ مقایسه كنید. خود واتس اپ در ایام اخیر اعلام قطعی رسمی كرد. البته ممكن است این اختلال به دلیل پیك مصرف بوده باشد اما ما هم با موارد مشابه روبه رو هستیم.
عدم ارتقای زیرساخت پیام رسان ها، ناشی از كم كاری آنهاست
او در پاسخ به میزان فعالیت این پیام رسان وابسته به صداوسیما در ایام اخیر بیان كرد: چت های هم زمان كه مهم ترین فاكتور است، در ایام اخیر حتی چهار برابر زمان های قبل شده و ما افزایش كاربر هم داشتیم. سازمان ها و اشخاص به سمت این پیام رسان در حال حركت هستند. اما كم كاری خودمان هم هست كه خصوصیت ها را از نظر زیرساخت، پرداخت، تماس صوتی درون برنامه ای و كانال های تعاملی هیچگاه ارتقا ندادیم. البته به تازگی همكارانمان در حوزه توسعه ای شبانه روزی كار می كنند كه از نظر مهاجرت فعال باشند.
خورشاد با اشاره به اینكه تعداد كاربران پیام رسان های خارجی و رشدی كه دارند و فضایی كه طی كردند موضوعات مهمی است، اضافه كرد: پیام رسان ما هم این فضار را طی می كند اما ادعایی در حجم كاربر و ساپورت آنها ندارد. از دو سال پیش در حوزه پیام رسانی فعال است و حتی از نظر خصوصیت امكانات اضافه تری هم دارد. البته قاعدتا یك سری از امكانات پیام رسان های خارجی را ندارد. پیام رسان های داخلی رو به رشد هستند و اینكه وضعیت دو سالگی پیام رسان های خارجی را با شرایط كنونی این پیام رسان مقایسه نماییم، منطقی است.
وی در پاسخ به اینكه آیا فناوری رو به رشد كنونی به پیام رسان های بومی كه تا كنون شروع به كار نكرده اند، فرصت رقابت را می دهند، اظهار داشت: بازار رقابتی حتی در حد ماه این فرصت را نمی دهد، اما واقعیت های موجود و اینكه چرا این پیام رسان مانند واتس اپ از همان ابتدا آغاز به كار نكرد، هم بحث بودجه است هم اتفاقاتی كه در سطح واقعی رخ می دهد. ما در فضای آزمایشگاهی تا ۱۰ میلیون كاربر را هم ساپورت كردیم اما در فضای واقعی حتی گیت وی اسمس هم برای ثبت نام كاربران پاسخگو نیست.
او با اشاره به نحوه پشتیبانی از پیام رسان های داخلی و وعده مسئولان در این زمینه اظهار نمود: هنوز حمایتی صورت نگرفته و مقرر است صورت بگیرد. اینكه فضای سرور و تجهیزات در اختیار ما بگذارند و پهنای باند نرم افزارهای داخلی سریع تر و ارزان تر باشد كه امیدواریم طی بروكراسی اداری سریع تر رخ دهد. همینطور یكی از مهم ترین محدودیت ها تبلیغات است. صدا و سیما و اخبار در طول دو سال قبل همیشه تبلیغ تلگرام را كرده اند. از طرفی ما باید از همه جا مجوز بگیریم و پاسخگوی محتوایی باشیم كه عده ای در پیام رسان می گذارند، در صورتی كه هیچ یك از این محدودیت ها برای تلگرام وجود ندارد.
خورشاد با اشاره به اینكه رشد پیام رسان ها تنها مربوط به بخش فنی نیست، ادامه داد: این ابزارها در آمدوشد كاربر رشد می كنند و تنها فضای آزمایشگاهی برایشان پاسخگو نیست. هر پیام رسان مشكل خاص خویش را دارد. توسعه فنی از مشكلاتی است كه شاید پاشنه آشیل پیام رسان ها باشد. چه در فضای كاربر و حمایتی كه از آنها می گردد. با پیشرفت پیام رسان ها این حوزه و بازار هم توسعه پیدا می كند و ما هم منتفع می شویم. ما نقاط قوت پیام رسان ها را هم رصد می نماییم و برای آنها هم برنامه داریم.


 

1396/10/15
19:17:56
5.0 / ۵
5519
تگهای خبر: تلگرام , نرم افزار , پیام رسان , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد توسعه پیام رسان های داخلی
نظر شما در مورد توسعه پیام رسان های داخلی
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
برتریها bartariha
bartariha.ir - حقوق سایت برتریها محفوظ است

برتریها

معرفی برترینهای فناوری و وبسایتها