در حاشیه جلسه دولت
سرپرست آموزش و پرورش: ارزیابی عملكرد مدارس نباید برپایه رتبه های برتر كنكور باشد
به گزارش برتریها سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان این كه در كنكور عدم تعادل منطقه ای، رشته ای و مدرسه ای داریم، اظهار داشت: باید راهنمای تحصیلی را برای جبران این عدم تعادل ها دنبال نماییم.
به گزارش برتریها به نقل از ایسنا، سید جواد حسینی در حاشیه جلسه عضو هیات دولت اظهار نمود: در زمینه رتبه های زیر 10 در كنكور با عدم تعادل منطقه ای، رشته ای و مدرسه ای مواجهیم. در رشته علوم تجربی 60 درصد شركت كننده داریم اما پذیرفته شدگان 25 درصد هستند. در رشته ریاضی 14 درصد شركت كننده داریم اما پذیرش 60 درصد است. این آمار یعنی باید توسعه متوازن و راهنمای تحصیلی را جدی بگیریم.
او همینطور با اشاره به این كه بیشتر از 80 درصد از رتبه های زیر 10 كنكور از مدارص خاص هستند، خاطرنشان كرد: ارزیابی عملكرد استان ها نباید برپایه رتبه های زیر 10 در كنكور باشد بلكه باید برپایه میانگین پذیرش كنكور باشد.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح كرد: در سند تحول بنیادین ما می گوییم تعلیم و تربیت تمام ساحتی، یعنی ارزیابی ها برپایه قهرمانان ورزشی، هنری و قرآنی باشد نه فقط در یك بخش.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد سرپرست آموزش و پرورش: ارزیابی عملكرد مدارس نباید برپایه رتبه های برتر كنكور باشد