از ارائه بسته ۳۰ پروژه سرمایه گذاری تا برگزاری جلسه با بنیاد تعاون ناجا
برتریها: مدیر عامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران از نمایش بسته ۳۰ پروژه سرمایه گذاری در پایتخت آگاهی داد.
به گزارش برتریها به نقل از ایسنا، علی نیازی عصر امروز در مراسم دومین اجلاس فصلی معرفی فرصت های سرمایه گذاری شهر تهران در بافت تاریخی اظهار داشت: امروز دومین اجلاس برای شناسایی فرصت سرمایه گذاری در بافت تاریخی تهران انجام شد و بسته ای شامل ۳۰ پروژه با تاكید بر پروژه های گردشگری و تاریخی فراهم و با مشاركت اتاق بازرگانی در اختیار افراد مختلف و سرمایه گذاران قرار داده شده است.
وی اضافه كرد: امید است پیرو جلساتی كه از قبل برگزار شده تمایلی بیشتری برای سرمایه گذاری در بافت تاریخی ایجاد شود.
نیازی در پاسخ به این سوال كه آیا سرمایه گذاران مایل هستند در بافت تاریخی سرمایه گذاری كنند، اظهار داشت: خوشبختانه یكی از مزیت های ویژه سرمایه گذاری در بافت تاریخی این است كه كاملاً انحصاری است. شاید بتوانیم یك هتل ۵ ستاره را در هر جای دنیا ساخت اما بافت تاریخی منحصر به فرد است و به لحاظ شرایط بین المللی باز از آن جای كه همه مصالح در تهران فراهم است محدودیت بین المللی برای ورود تجهیزات نداریم.
وی با بیان این كه نوع سرمایه گذاری در این حوزه بسیار متفاوت می باشد اظهار داشت: می بینید كه در منطقه ۱۱ كافه و هتل های تاریخی احیا شده اند. و چقدر مردم از آنها استقبال كردند.
مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران در مورد سرانجام پروژه خودروهای اشتراكاتی با اشاره به اینكه شرایط بین المللی تأثیر زیادی بر عدم اجرای این پروژه گذاشت، اظهار داشت: با گران شدن قیمت خودرو نتوانستیم این طرح را اجرایی نماییم البته طرح های سرمایه گذاری زود بازده نیستند و سرمایه گذاری فرآیندی بلندمدت و گام اول آن جلب اعتماد سرمایه گذاری است.
نیازی اضافه كرد: متأسفانه در سال های گذشته اتفاقات و رفتارهای صورت گرفته با سرمایه گذاران موجب شد اعتماد آنها خدشه دار شود و بنا بر این نیازمند آن هستیم كه این اعتماد ترمیم شود و باید به سرمایه گذاری در كشور فرصت دهیم.
وی در مورد سرانجام سرمایه گذاری در ایجاد پمپ بنزین های كوچك مقیاس در تهران اظهار داشت: سال قبل شهرداری وقت تصمیم گرفت كه ۱۰۰ جایگاه تك و دو پمپه كوچك مقیاس ایجاد كند كه ۸ بسته سرمایه گذاری برای ۶ جایگاه سوخت فراخوان داده شد كه در یك بازده ۱۰ ساله ساخته شوند و ۱۰ سال باز مورد بهره برداری قرار گیرند. ۲۰ تا ۴۵ درصد سهم درآمدشان به شهرداری تهران تخصیص داده می شد. مكان یابی و تعریف و راهبری این پروژه با معاونت حمل ونقل بود و سازمان سرمایه گذاری تنها مدل سرمایه گذاری را تعیین می كرد كه در بعضی مناطق مشكلاتی در جانمایی این پمپ ها داشتیم.
نیازی اضافه كرد: فعلاً در مورد ۴۸ پمپ بنزین كوچك مقیاس به توافق رسیدیم اما بزرگترین چالش ما در سرمایه گذاری جانمایی است.
وی در مورد سرانجام گود برج میلاد كه بعنوان یك گود پرخطر شناسایی شده است، اظهار داشت: تعاملات خوبی با نیروی انتظامی انجام شد و روز گذشته با مدیر بنیاد تعاون در دفتر معاون مالی جلسه ای برگزار كردیم كه قرار شد كارگروهی نسبت به تعیین تكلیف كل پروژه ایجاد شود و گزینه های مورد نظر را باید بررسی نماییم.
مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران اضافه كرد: وضعیت ایمنی این گود تحت كنترل است و لرزه نگاران باز در حال پایش رفتار گود هستند اما این گود در كنار بزرگترین المان تهران قرار دارد و زیبنده آن نیست.
وی درانتها اظهار داشت: اگر بخواهیم صرفاً از دید پایدارسازی به گود نگاه نماییم باید پر شود اما آینده پروژه از بین می رود و ما به دنبال توافق هستیم تا در یك بازه زمانی مشخص سازه ای در برج ساخته شود.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد از ارائه بسته ۳۰ پروژه سرمایه گذاری تا برگزاری جلسه با بنیاد تعاون ناجا