در تولید اسپیكرهای هوشمند
گوگل هم چنان حرف اول را می زند
برتریها: تازه ترین گزارش ها نشان داده است كه باز هم اسپیكرهای هوشمند گوگل از رقیب همیشگی خود یعنی آمازون سبقت گرفته است.
به گزارش برتریها به نقل از ایسنا، به نقل از وب سایت phonearena، از آنجائیكه سال جاری ۲۰۱۷ میلادی سالی مملو از محصولات جدید و شگفت انگیز در عرصه تكنولوژی و اشیای هوشمند بود، یكی از بزرگترین رقابت ها هم میان دو شركت آمازون و گوگل بر سر اسپیكرهای هوشمند بود.
حالا جدیدترین گزارش های منتشره از موسسه تحقیقاتی كانالیز، عرضه اسپیكرهای هوشمند گوگل موسوم به گوگل هوم در سه ماهه دوم سال جاری ۲۰۱۸ میلادی، بسیار بیش تر و موفقیت آمیزتر از رقیب قدرتمند خود یعنی اسپیكرهای هوشمند آمازون اكو بوده است.
در چند سال اخیر كه فروش و عرضه اسپیكرهای هوشمند رونق فراوانی یافته است، رقابت تنگاتنگی میان آمازون و گوگل در گرفته است و هر از گاهی یكی از دیگری در میزان فروش و عرضه سبقت می گیرد.
با عرضه این گزارش می توان دریافت كه این دومین فصل پی در پی از سال ۲۰۱۸ میلادی است كه اسپیكرهای هوشمند گوگل از آمازون جلو می زند و نظر كاربران و علاقمندان به تكنولوژی را به خود جلب می كند. این آمارها به خوبی نشان داده است كه اسپیكرهای هوشمند گوگل همچنان در جهان از لحاظ محبوبیت، مقبولیت و میزان فروش حرف اول را می زنند.
اسپیكرهای هوشمند به كاربران این امكان را می دهند تا در صورت داشتن مشغله، وسائل خانگی خویش را با دستورهای صوتی كنترل كنند به عنوان مثال، از وضعیت آب و هوا و جدیدترین اخبار آگاه شده، تایمر و زنگ اخطار برای خود تنظیم كنند و با دوستان و خانواده خود تماس برقرار كنند.
آمازون كه اولین بار در سال ۲۰۱۵ از اسپیكر هوشمند اكوی خود رونمایی نمود، حالا این دفعه برای دومین بار متوالی سال جاری ۲۰۱۸ میلادی از رقیب دیرینه و قدرتمند خود یعنی گوگل عقب افتاده است.
بر اساس اعداد و ارقام ذكر شده در جدول بالا، گوگل كه در سه ماهه دوم سال قبل ۲۰۱۷ میلادی تنها توانسته بود ۱۶.۹ درصد از سهم بازار این گجت ها را از آن خود كند، در مدت زمان مشابه سال ۲۰۱۸، سهم خویش را به ۳۲.۳ درصد رسانید. این در حالیست كه سهم آمازون كه در مدت زمان مشابه سال ۲۰۱۷، ۸۲.۳ درصد بود، امسال ۲۰۱۸ به ۲۴.۵ درصد رسیده است.
بسیاری از تحلیلگران برآورد كرده و براین باورند كه اسپیكرهای هوشمند سریع تر از ابزارهای واقعیت مجازی و افزوده به رشد خود ادامه داده و در سال ۲۰۱۸ سهم بسیار بیش تری از بازار ابزارهای هوشمند و دیجیتال را از آنِ خود خواهند كرد.
تحلیلگران موسسه كانالیز همینطور می گویند انتظار دارند در سال ۲۰۱۸ بیش از ۵۶.۳ میلیون اسپیكر هوشمند راهی بازار شود كه می توان رشد سریع آن را بالاتر از ابزارهای واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و همینطور ابزارهای پوشیدنی دانست.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد گوگل هم چنان حرف اول را می زند