غول های فناوری در بین با ارزش ترین برندهای جهان
برتریها: آمازون با ارزشی معادل ۱۵۰.۸ میلیارد دلار، با ارزش ترین برند جهان به حساب می آید.
به گزارش برتریها به نقل از بیزینس اینسایدر، موسسه "برند فاینانس" رتبه بندی با ارزش ترین برندهای جهان در سال ۲۰۱۸ را اعلام نمود كه بر این اساس شركت آمازون موفق شد، جای گوگل را در صدر فهرست بگیرد همینطور شركت های تكنولوژی سهم بالایی از ۱۰ برند باارزش جهان را دارند. بنابر اعلام این گزارش، ۱۰ برند با ارزش جهان عبارت اند از:
۱. آمازون: آمازون كه بزرگ ترین فروشگاه آنلاین جهان به حساب می آید، سال قبل رشدی ۴۲ درصدی در سهام خویش را تجربه نمود تا با ۱۵۰.۸ میلیارد دلار ارزش، با ارزش ترین برند جهان شود. علاوه بر فعالیت اصلی، آمازون در تولید فضای زیرساختی و قطعات الكترونیكی هم فعال است.
۲. اپل: شركت مشهوری كه بیشترین درآمد خویش را از محل فروش گوشیهای آیفون كسب می كند و سهام آن طی سال قبل ۳۷ درصد افزایش پیدا كرد، با ارزشی معادل ۱۴۶.۳ میلیارد دلار، دومین برند باارزش جهان است.
۳. گوگل: با وجود عملكرد بهتر از پیش بینی، گوگل از رده اول به سوم سقوط كرده است. ارزش سهام گوگل با ۱۰ درصد افزایش نسبت به سال قبل به ۱۲۰.۹ میلیارد دلار رسید.
۴. سامسونگ: سامسونگ كه سال قبل در رتبه ششم قرار داشت، موفق شد به كمك گوشیهای گلكسی، تبلت ها و لوازم خانگی خود، با ۳۹ درصد افزایش سهام به چهارمین برند برتر با ارزشی معادل ۹۲.۳ میلیارد دلار تبدیل گردد.
۵. فیس بوك: ارزش سهام فیس بوك در سالی كه گذشت ۴۵ درصد افزایش یافت و به ۸۹.۷ میلیارد دلار رسید.
۶. ای تی اند تی: علی رغم كاهش پنج درصدی در ارزش سهام، این شركت هنوز هم با ارزشی معادل ۸۲.۴ میلیارد دلار، ششمین برند باارزش جهان است.
۷. مایكروسافت: این شركت هم با وجود افزایش شش درصدی سهام، با ارزش ۸۱.۲ میلیارد دلاری، امسال با دو پله سقوط نسبت به سال گذشته، هفتمین برند باارزش جهان شده است.
۸. ورایزون: سهام این شركت سال قبل پنج درصد كاهش پیدا كرد تا ارزش آن به ۶۲.۸ میلیارد دلار برسد كه بخش مهمی از این مساله به علت از دست رفتن مشتریان آن بود.
۹. والمارت: با تعطیلی حدود ۶۰ فروشگاه، چشم انداز این فروشگاه زنجیره ای نامطمئن به نظر می رسد اما با وجود كاهش یك درصدی سهام، ارزش این برند ۶۱.۵ میلیارد دلار است.
۱۰. آی سی بی سی: بانك صنعت و تجارت چین هم به مانند سهم خود این كشور از برندهای جهانی افزایش یافته است و با افزایش ۲۴ درصدی سهام این بانك، ارزش آن به ۵۹.۲ میلیارد دلار رسیده است.
هم چنین بیزینس اینسایدر به نقل از ویژوال كاپیتالیست، باارزش ترین برند هر كشور در سال ۲۰۱۸ را به شرح زیر اعلام نموده است:
۱. آمریكا: آمازون به ارزش ۱۵۰.۸ میلیارد دلار
۲. كانادا: آر بی سی به ارزش ۱۳.۸ میلیارد دلار
۳. كلمبیا: اكو پترول به ارزش ۳.۹ میلیارد دلار
۴. برزیل: ایتائو به ارزش ۸ میلیارد دلار
۵. انگلیس: بریتیش پترولیوم به ارزش ۱۹.۶ میلیارد دلار
۶. هلند: شل به ارزش ۳۹.۴ میلیارد دلار
۷. بلژیك: كی بی سی به ارزش ۴.۲ میلیارد دلار
۸. فرانسه: اورانج به ارزش ۲۲.۲ میلیارد دلار
۹. اسپانیا: زارا به ارزش ۱۷.۵ میلیارد دلار
۱۰. سوئیس: نستله به ارزش ۱۹.۴ میلیارد دلار
۱۱. ایتالیا: انی به ارزش ۱۰.۶ میلیارد دلار
۱۲.آلمان: بنز به ارزش ۴۳.۹ میلیارد دلار
۱۳. اتریش: رد بول به ارزش ۷.۶ میلیارد دلار
۱۴. سوئد: ایكیا به ارزش ۲۴.۴ میلیارد دلار
۱۵.فنلاند: نوكیا به ارزش ۸.۴ میلیارد دلار
۱۶. روسیه: اسبر بانك به ارزش ۱۱.۶ میلیارد دلار
۱۷. چین: آی سی بی سی به ارزش ۵۹.۲ میلیارد دلار
۱۸. كره جنوبی: سامسونگ به ارزش ۹۲.۳ میلیارد دلار
۱۹. ژاپن: تویوتا به ارزش ۴۳.۷ میلیارد دلار
۲۰. امارات: اتصالات به ارزش ۷.۷ میلیارد دلار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد غول های فناوری در بین با ارزش ترین برندهای جهان