به گزارش برتریها به نقل از ایسنا، به نقل از وب سایت recode، نتایج تحقیقات یك موسسه آماری به نام "ای ماركتر" (eMarketer) نشان داده است كه شبكه اجتماعی فیس بوك در سال قبل ۲۰۱۷ میلادی، ۹.۹ درصد از كاربران نوجوان و جوان حد فاصل سنین ۱۲ تا ۱۸ سال و همینطور ۳.۴ درصد از كاربران زیر سن ۲۵ سال خویش را در ایالات متحده آمریكا از دست داده است.
محققان این موسسه بر این باورند كه این شبكه اجتماعی باید فكری به حال علایق نسل جوان تر كند و قابلیت ها و امكانات جدید و جذاب تری را به خود بیفزاید تا توجه و رضایت آن ها را به خود جلب كند، در غیر این صورت این روند امسال میلادی و سال های آینده هم ادامه خواهد داشت تا اینكه فیس بوك تنها به مقری برای بزرگسالان و سالخوردگان تبدیل خواهد شد.
این آمارها گویای این هستند كه در مجموع فیس بوك ۲.۸ میلیون كاربر زیر سن ۲۵ سال خویش را در كشور ایالات متحده آمریكا از دست داده است كه این رقم حدودا سه برابر میزانی است كه پیشتر توسط تحلیلگران برآورد شده بود. یكی از دلایل آن می تواند رشد سایر اپلیكیشن های موبایلی جذاب و شبكه های اجتماعی به روزتری همچون اینستاگرام و اسنپ چت باشد كه زود به زود قابلیت های جذاب و جدیدی همچون استوری را به خود اضافه می كنند.