معاون وزیر آموزش و پرورش:
پروسه اجرای رتبه بندی مدارس غیردولتی درحال پیگیری است
به گزارش برتریها، رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش وپرورش اظهار داشت: رتبه بندی مدارس غیردولتی با هدف شفاف سازی عملکرد و تقویت انگیزه های رقابت علمی با تعیین فاکتورها و بررسی های لازم درحال پیگیری و انجام است.
به گزارش برتریها به نقل از خبرگزاری ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، احمد محمودزاده روز شنبه در نشست مشترک اعضاء شورای معاونان و مدیران کل آموزش وپرورش با تأکید بر این که ظرفیتهای حوزه سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی بسیار حائز اهمیت می باشد، گفت: آن چنان که باید از این ظرفیت بالقوه استفاده نمی گردد، در صورتیکه این سازمان هم تابع سیاست های معاونت های تخصصی و هم تابع سیاست های تسهیل گری و تنظیم گری خود در درون سازمان است.
وی با اشاره به اسناد بالادستی و برنامه هفتم توسعه و پیشرفت کشور، اظهار داشت: قانون سازمان مدارس و مراکز غیردولتی یکی از قوانینی است که به دور از هر گونه دو قطبی کاذب باید مورد توجه قرار گیرد و منطبق بر برنامه پیشرفت کشور حرکت نماید.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی با اشاره به این که حدود چهار و نیم میلیون دانش آموز در مدارس و مراکز غیردولتی به صورت مستقیم و غیر مستقیم درحال استفاده از خدمات آموزشی و پرورشی هستند، اشاره کرد: رتبه بندی مدارس غیر دولتی با هدف شفاف سازی عملکرد، تقویت انگیزه های رقابت علمی و منطقی و افزایش کیفیت آموزشی و پرورشی با تعیین فاکتورها و بررسی های لازم درحال پیگیری و انجام است.
محمودزاده با اشاره به نقش موثر رتبه بندی مدارس غیر دولتی در تعیین شهریه افزود: تلاش ما بر این است تا مطابق با قانون تاسیس مدارس غیردولتی و اسناد بالا دستی، راهکارهای عملی و اجرائی این پروسه در طول سال تحصیلی فراهم گردد.
وی با تأکید بر برنامه نظارت جامع بر عملکرد مدارس و مراکز غیر دولتی، تصریح کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در بیانات خود پیرامون مدارس غیر دولتی بر دو نکته مهم تاکید داشتند بر اساس این که آموزش وپرورش در کنار تسری ابتکارات و خلاقیت های مدارس غیر دولتی به سایر مدارس، نباید خودرا فارغ از نظارت برآنها ببیند و تمامی کارهای آنها باید تحت نظر حکمرانی نظام تعلیم و تربیت کشور باشد.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی با اشاره به قانون کاهش ساعت کار و ۳۰ ساعته شدن فعالیت معلمان مدارس غیر دولتی با بیمه کامل، اظهار داشت: جلسات مختلفی دراین خصوص با سازمان تامین اجتماعی برگزار شده و اقدامات مناسبی در این جهت در حال انجام می باشد تا حقوق معلمان مدارس غیر دولتی تضییع نشود و مدیران و موسسان مدارس غیر دولتی باید همکاری لازم را در استانها داشته باشند.
وی با اشاره به این که بررسی های ما نشان داده است که میزان حقوق، اثر مستقیم در کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی در مدارس غیر دولتی دارد، اظهار داشت: اگر معلمان بی انگیزه و کم دانش در مدارس بکار گیری شوند، بطور قطع لطمه های زیادی در راه تعلیم و تربیت خواهد داشت.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی با تأکید بر توجه به منزلت، معیشت و مرجعیت معلمان اظهار داشت: معلم توانمند و بدون دغدغه در کلاس درس بی گمان آینده نظام تعلیم و تربیت کشور را متحول خواهد ساخت و بدین سبب باید از این سرمایه بزرگ نیروی انسانی به نحو مطلوب و شایسته بهره جست.
محمودزاده با اشاره به اصلاح قانون تاسیس مدارس غیر دولتی پیرامون تعارض منافع اظهار داشت: مدیران استانها در انتصابات خود باید حتما به این موارد توجه جدی داشته باشند تا مشکلاتی در راه آنها قرار نگیرد.
وی توسعه هنرستان های فنی و حرفه ای را از دیگر برنامه های جدی این سازمان دانست و اضافه کرد: تسهیلات خوبی در حدود ۷۸۰ میلیارد تومان برای توسعه و تجهیز هنرستان های فنی و حرفه ای غیر دولتی ابلاغ گردیده است که استانها می توانند با بهره گیری از منابع اختصاص یافته نسبت به ارتقای جایگاه رشته های فنی و حرفه ای و هنرستان ها اقدام نمایند.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی، فراهم کردن شرایط لازم برای توانمند سازی معلمان مدارس غیر دولتی را از دیگر برنامه های این سازمان دانست و اظهار داشت: با لطمه شناسی و بررسی نتایج برگزاری این دوره ها، تلاش ما این است که این دوره ها به صورت کاربردی و مفید برای معلمان اجرا شود.
منبع: bartariha.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد پروسه اجرای رتبه بندی مدارس غیردولتی درحال پیگیری است