رئیس مركز وكلای قوه قضاییه:

پیمان مشترک کشورهای عضو بریکس برای حمایت حقوقی از مردم غزه تشکیل شود

پیمان مشترک کشورهای عضو بریکس برای حمایت حقوقی از مردم غزه تشکیل شود به گزارش برتریها، رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه از پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران برای تشکیل پیمان مشترک جهت حمایت حقوقی از مردم غزه میان کشورهای عضو بریکس اطلاع داد.


به گزارش خبرنگار قضایی ایرنا، حسن عبدلیان پور روز سه شنبه در نشست خبری ضمن اشاره به اقدامات عملی مرکز وکلای قوه قضاییه در پشتیبانی از مردم مظلوم غزه عنوان کرد: از سال قبل اقدامات بزرگی در این خصوص انجام دادیم. از ژیل دوور وکیل فرانسوی و صاحب نام پیگیر مساله فلسطین دعوت کردیم که به ایران آمد تا همراه با ۲۰۰ هزار وکیل گروه وکلای بین المللی بدون مرز و جبهه حقوقی متعهد، اقدامات حقوقی ضد رژیم اشغالگر و کودک کش انجام دهیم و در این راستا، ریاست قوه قضاییه بعنوان وکیل مدافع مردم فلسطین در کنفرانس حقوق بشر اسلامی از این وکیل فرانسوی تجلیل نمود.

وی افزود: ۳۰۰۰ سند در یک مقطع و هزار سند دیگر هم در مقطع دیگر در اختیار وکلای مرکز قوه قضاییه قرار گرفت با دیدگاه های وکلای بین المللی برای طرح دعاوی ضد رژیم اشغالگر قدس در لاهه همراه شوند.

عبدلیان افزود: با وکلای آفریقای جنوبی بعنوان سردمداران اقدام عملی ضد رژیم اشغالگر قدس هم نشست های مشترکی برگزار کردیم با آنها همراه شویم همینطور به دادستان دادگاه بین المللی چند هزار وکیل مرکز نامه زدند و ضد رژیم صهیونیستی شکایت کردند.

رئیس مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه خاطرنشان کرد: این مرکز در این مقطع حساس سکوت نکرده و رسالت خویش را در تاریخ به ثبت رسانده است و که نتیجه مجموع اقدامات حقوقی در مجامع بین المللی صدور حکم جلب برای بنیامین نتانیاهو بوده است.

رئیس مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه ضمن اشاره به برگزاری نشست حقوقدانان کشورهای عضو بریکس در مسکو از پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران برای توسعه دیپلماسی حقوقی قضایی فعال میان اعضای بریکس اطلاع داد و اضافه کرد: در این جلسه ها جمهوری اسلامی ایران ۳۶ پیشنهاد مشخص حقوقی قضایی برای توسعه و تعامل کشورهای عضو بریکس بخصوص کشورهای همسایه بیان کرد.

عبدلیان پور اظهار داشت: تشکیل مرکز وکلای مشترک بین کشورها، ایجاد مدرسه حقوقی واحد بین کشورهای عضو بریکس، ایجاد مرکز مطالعات حقوقی مشترک، ایجاد مجله علمی پژوهشی با عنوان حقوق بریکس، ایجاد برگزاری همایش های بین المللی به منظور جذب سرمایه گذاری های مختلف دنیا، برگزاری نمایشـگاه های مختلف حوزه صـنایع نرم و خلاق و فرهنگی، تأسـیس مرکز تبدیل دانش به فناوری در چارچوب مراکز رشـد و نوآوری مشـترک، ایجاد مرکز تبادل فرصـت های مطالعاتی برای اسـاتید دانشـگاه، همکاری در زمینه حقوق بشر و توسعه اجتماعی و مدیریت و حل و فصل اختلافات بین المللی همچون پیشنهادات جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری ها میان اعضای بریکس بود.

وی به حضور وزیر دادگستری روسیه در ایران پارسال اشاره نمود و خاطرنشان کرد: سال قبل وزیر دادگستری روسیه به دعوت وزیر دادگستری به ایران آمد و نشستی با رئیس اتحادیه وکلای دادگستری روسیه برگزار شد و توافقی میان هیات وکلا روس و مرکز وکلای قوه قضاییه داشتیم.

عبدلیان پور افزود: در این دوره از اجلاسیه بریکس چند هدف عمده را دنبال می کردیم؛ نفس حضور ما بعنوان تنها نهاد ملی عرضه دهنده خدمات حقوقی در ایران و عضو قوه قضاییه این بود که تعامل و تفاهم مناسبی با کشورهای مسلمان و همسایه در مورد مباحث مورد علاقه داشته باشیم. در اینباره با هیات اماراتی جلسه خوبی داشتیم و پیش نویس توافق و تفاهمی را آماده کردیم که مقرر شد تا یک ماه و نیم آینده و با سفر هیات اماراتی به ایران، نهایی و عملیاتی شود که نفع و سود آن به ایرانی ها مقیم امارات خواهد رسید همینطور دیدار خوبی با گروه هندوستان داشتیم که در آن کشور هم هموطنان زیادی داریم.

وی ادامه داد: همینطور دیدارهای دوجانبه مفیدی با هیات ها روسیه، چین، برزیل برگزار شد که در تمامی آنها سه اصل عزت، حجت و مصلحت که مورد تاکید همیشگی رهبر معظم انقلاب است، رعایت شد.

وی با اشاره به اینکه اجلاس حقوقدانان کشورهای عضو بریکس باعث یک گفتمان سازی جدید جهانی شده است، اضافه کرد: اقدامات مرکز وکلا در ارتقای دیپلماسی حقوقی و قضایی کشور تأثیرگذار است، حضور در نشست بریکس بعنوان نماینده قوه قضاییه و بخشی از حاکمیت اساسا اثرگذار بوده چون که رایزنی ها پذیرفته شد و مرکز وکلا برای نخستین بار در این جلسه شرکت کرد و توانست با برگزاری جلسات دوجانبه و چندجانبه به نقطه نظرات مشترک برسد که در آینده عظمت این کار مشخص خواهد شد.

رئیس مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در پاسخ به سوالی بر مبنای برگزاری آزمون کارشناسان رسمی دادگستری امسال و این که آزمون سال ۱۴۰۱ در آبان سال قبل برگزار شده بود و قرار بود آزمون سال ۱۴۰۲ در اسفند ماه برگزار گردد آیا بر این اساس امسال دو آزمون کارشناسی رسمی برگزار می شود اظهار داشت: در اینباره با سازمان سنجش آموزش کشور مکاتبه کرده ایم و امکان دارد که این آزمون برگزار گردد.

عبدلیان پور در پاسخ به سوالی در رابطه با برگزاری آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه اظهار داشت: این آزمون در موعد مقرر برگزار می گردد و ثبت نام آن هم از فردا چهارشنبه چهارم مهر آغاز خواهد شد.



منبع:

1403/07/04
09:24:47
5.0 / ۵
180
تگهای خبر: پژوهش , خدمات , دانش , سرمایه گذاری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد پیمان مشترک کشورهای عضو بریکس برای حمایت حقوقی از مردم غزه تشکیل شود
نظر شما در مورد پیمان مشترک کشورهای عضو بریکس برای حمایت حقوقی از مردم غزه تشکیل شود
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
برتریها bartariha
bartariha.ir - حقوق سایت برتریها محفوظ است

برتریها

معرفی برترینهای فناوری و وبسایتها