رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی:

سرویس مدارس استثنایی رایگان شد

سرویس مدارس استثنایی رایگان شد به گزارش برتریها، رییس سازمان آموزش وپرورش خردسالان استثنایی اظهار داشت: امسال دو هزار و 500 نفر نیروی جدیدالاستخدام به نیروهای موجود افزوده شد که در دوره تخصصی شناسایی و مداخله بهنگام شرکت کرده و برای تدریس در مدارس استثنایی آماده شده اند.


حجت الله الماسی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در سال تحصیلی جدید بالاتر از ۸۰ هزار دانش آموز بنا به تشخیص کمیته های جایابی، تحصیل خودرا در یک هزار و ۷۴۸ مدرسه استثنایی آغاز نموده اند.
وی افزود: از میان ۹۶۰ عنوان کتاب درسی چاپ شده در کشور، ۱۹۳ عنوان کتاب توسط آموزش وپرورش استثنایی کشور برای خردسالان با نیازهای ویژه به خط بریل، درشت خط و صوتی مناسب سازی شده است.
رئیس سازمان آموزش وپرورش خردسالان استثنایی بیان داشت: همین طور تجهیزات خاص مدارس برای کلاس های بازی درمانی، کار درمانی، گفتار درمانی و تقویت حواس توزیع می شود و کلاس ها و مدارس استثنایی به این تجهیزات خاص مجهز می شوند.
الماسی درباب نیروی انسانی این سازمان هم توضیح داد: امسال دو هزار و ۵۰۰ نفر نیروی جدیدالاستخدام به نیروهای موجود اضافه شده است که در دوره تخصصی شناسایی و مداخله بهنگام شرکت کرده و برای تدریس در مدارس استثنایی آماده شده اند.
وی با اعلان اینکه یک هزار و ۴۰۰ نفر نیز در دوره ویژه اوتیسم شرکت کردند و در مجموع بالاتر از چهار هزار نفر امسال دوره توانمندسازی را برای ورود به مدارس و شروع سال تحصیلی پشت سر گذاشتند.




رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی در ادامه به سرویس مدارس برای دانش آموزان با نیازهای ویژه هم اشاره نمود و اظهار داشت: هر چند که از سال قبل در شهر تهران با موافقت شهرداری سرویس مدارس برای این خردسالان رایگان شد اما در سال تحصیلی جدید برای نخستین بار صددرصد سرویس دانش آموزان مدارس استثنایی در سراسر کشور رایگان خواهد بود که البته این کار با حمایت دولت و کمک خیرین و شهرداری های کشور به انجام می رسد.
الماسی به اقدامات و برنامه های این سازمان برای ادامه تحصیل خردسالان استثنایی اشاره نمود و اضافه کرد: هدف اصلی رساندن این دانش آموزان به خوداتکایی و اجتماعی شدن آنها است به نحوی که در جامعه نقش آفرین باشند به همین جهت برنامه مشترکی با سازمان فنی و حرفه ای کشور در نظر گرفته شده است تا تمامی دانش آموزان دوره متوسطه پس از پایان تحصیلات در یک برنامه آموزشی و سنجشی شرکت و گواهینامه مهارت مربوط به خودرا دریافت نمایند.
وی اشاره کرد: این آموزش ها شامل مهارت و کارهایی است که از توان این افراد برمی آید و آنها آمادگی لازم برای عرضه این خدمات در جامعه را پیدا می کنند.
به گزارش برتریها به نقل از خبرگزاری ایرنا، در مجموع ۱۸۰ هزار دانش آموز با نیازهای ویژه در مدارس عادی و تلفیقی و زیر نظر آموزش وپرورش استثنایی کشور تحصیل می کنند.



منبع:

1403/07/02
15:06:13
5.0 / ۵
172
تگهای خبر: تقویت , خدمات , دانش , سرویس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد سرویس مدارس استثنایی رایگان شد
نظر شما در مورد سرویس مدارس استثنایی رایگان شد
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
برتریها bartariha
bartariha.ir - حقوق سایت برتریها محفوظ است

برتریها

معرفی برترینهای فناوری و وبسایتها