معاون رییس جمهور:

همکاری ایران و عراق برای کاهش گرد و غبار جزو اولویت های دولت می باشد

همکاری ایران و عراق برای کاهش گرد و غبار جزو اولویت های دولت می باشد به گزارش برتریها، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: در جلسه هیات دولت در رابطه با کانون های گرد و غبار کشور عراق صحبت کردم که وزیر خارجه بر همکاری ۲ کشور با هدف بررسی این کانون ها تاکید نمود.


به گزارش برتریها به نقل از خبرگزاری ایرنا از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، شینا انصاری در یادداشتی اضافه کرد: امروز مصادف است با سالروز میلاد پیامبر رحمت و مهربانی، حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع)، این عید و هفته وحدت را به همکارانم و مردم ایران تبریک می گویم. اینروزها که شاهد جنایات رژیم اسراییل هستیم بار دیگر اهمیت وحدت میان مسلمانان آشکار می شود. در سالروز شروع هفته دفاع مقدس یاد شهیدان جنگ تحمیلی و شهدای حافظ محیط زیست را گرامی می دارم.

وی اظهارداشت: در جلسه روز یکشنبه گذشته هیات دولت گزارشی از سفر رییس جمهور و هیئت همراه به کشور عراق عنوان شد. من درباره ی کانون های گردوغبار کشور عراق که استانهای غرب و جنوب غرب کشورمان را تحت تاثیر قرار می دهد، صحبت کردم. آقای عراقچی، وزیر امورخارجه، هم اصرار کرد یکی از محورهای مهم که مقرر است بعد از این سفر در قالب هیئت های دوجانبه بررسی شود موضوعات محیط زیستی و پیگیری توافق های پیشین دو کشور در این زمینه است.

انصاری افزود: هفته گذشته کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا هم اجرا شد. دو دهه در سطوح مختلف کارشناسی و مدیریتی عضو این کارگروه بوده ام. حالا که بعد از وقفه ای چندساله به این کارگروه بازگشته ام، بعضی موضوعات در روند اجرائی کارگروه قابل تأمل بود.
وی اشاره کرد: سطح شرکت کنندگان در جلسه (البته به جز دو دستگاه که در سطح معاون حضور داشتند) و گزارش های ارائه شده برای اجرای تکالیف پیش بینی شده در قانون هوای پاک بیان کننده این واقعیت است که بعد از گذشت هفت سال از ابلاغ قانون هوای پاک، اگر رویکرد یازده دستگاه اصلی (در موضوع آلودگی هوا ۲۳ دستگاه موثرند؛ ولی ۱۱ دستگاه به عنوان دستگاه متولی اصلی محسوب می شوند) مثل همیشه بر توجیه اقدامات و مسئولیت پذیر نبودن استوار است. باید بدانیم با ادامه این رویکرد در بر همان پاشنه خواهد چرخید و بجای حرکت اثرگذار در راه اجرای قانون و بخشنامه های اجرائی قانون، همچنان کارهای کوتاه مدت و ناپایدار ضرب الاجلی برای مواجهه با آلودگی هوا در ایام ناسالم کیفیت هوا و شرایط اضطرار خواهد بود.

انصاری اظهار داشت: تلاش می کنم در ایام آینده با رایزنی با وزرای دستگاه های اصلی دخیل در آلودگی هوا حضور موثر و همکاری جدی ایشان را در جلسات کارگروه مطالبه کنم. با نگاه واقع بینانه به موانع پیش رو در اجرای قانون به ویژه ناترازی انرژی، می توان در هفت محور، برای کاهش آلودگی هوا اقداماتی را در قالب برنامه پیش برد که منجر به کاهش روزهای ناسالم در کلانشهرها شود. البته باید اعتراف نماییم مسأله آلودگی هوا پیچیده و چندوجهی است و نمی توان در کوتاه مدت آنرا حل کرد. اگر همه مسئولان این پیچیدگی را قبول کنند آن وقت می توانیم با توافق بر مسئله و راهکار هایش و جلب کمک مردم برنامه هایی را در بین مدت برای بهبود کیفیت هوا انجام دهیم. به اتفاق همکارانم برای جلب این توافق و همکاری موثر تلاش می نماییم.

وی درباره ی انتخاب مدیران کل استانی اظهار داشت: سه شنبه هفته گذشته مهلت ارسال رزومه داوطلبان برای مدیریت اداره های کل استانها به پایان رسید. در مجموع ۲۸۰ رزومه به دست همکارانم در سازمان رسیده. از میان داوطلبان مدیرکلی استانها ۲۷ نفر زن و بقیه مرد هستند.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست اظهارداشت: مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان هایی مثل کردستان، البرز، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه و فارس بیشترین داوطلب را داشته و در مقابل استان هایی مثل خراسان شمالی، اصفهان، قم، سمنان و لرستان کمترین متقاضی مدیریت را داشته اند. همکارانم در کمیته بررسی سوابق در دو بخش فاکتورهای عمومی (مانند پاک دستی، حسن شهرت، توانایی جلب مشارکت مردمی و... ) و فاکتورهای تخصصی (تجربه های حرفه ای، درک دقیق از مسایل استان، تحصیلات مرتبط، دستاوردهای علمی و اجرائی و... ) با دقت مدارک و سوابق رسیده را بررسی می کنند و برمبنای فاکتورهای تعیین شده بصورت جداگانه به نامزدها نمره می دهند. در مرحله پس از نامزدهای نهایی هر استان بصورت حضوری مصاحبه می گیریم.
وی اضافه کرد: در بین نامزدها افرادی هم هستند که ممکنست برای مدیرکلی استان انتخاب نشوند اما برمبنای تخصص شان از ظرفیت آنها در مسئولیت های دیگر استفاده نمائیم. درباره ی این روند باز هم اطلاع رسانی می نماییم.

انصاری اظهار داشت: همانطور که قابل پیش بینی بود در ایام گذشته افراد مختلفی با تماس و پیام تلاش نموده اند افرادی را برای مدیریت استانها سفارش کنند. من و همکارانم نظرهای دلسوزانه همه را می شنویم اما در مواردی که برخی افراد می کوشند با رایزنی از کانال های مختلف کسانی را به عنوان مدیرکل یا مدیر ارشد به سازمان معرفی کنند؛ ملاک تصمیم گیری ما رجوع به فاکتورهای عمومی و تخصصی است.




منبع:

1403/07/01
09:02:17
5.0 / ۵
183
تگهای خبر: دستگاه , شركت , علم , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد همکاری ایران و عراق برای کاهش گرد و غبار جزو اولویت های دولت می باشد
نظر شما در مورد همکاری ایران و عراق برای کاهش گرد و غبار جزو اولویت های دولت می باشد
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۱
برتریها bartariha
bartariha.ir - حقوق سایت برتریها محفوظ است

برتریها

معرفی برترینهای فناوری و وبسایتها