معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی:

المپیاد باید از جنبه دانشجویی خارج و بر مبنای نیازهای کشور باشد

المپیاد باید از جنبه دانشجویی خارج و بر مبنای نیازهای کشور باشد به گزارش برتریها، معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: المپیاد صرفاً باید از جنبه دانشجویی خارج و وارد عرصه سلامت و بر مبنای نیازهای کشور باشد، سال جاری بحث کارآفرینی و هوش مصنوعی به بخش های المپیاد افزوده شد و خیلی از محصولات هوش مصنوعی وارد تجاری سازی می شود.


به گزارش خبرنگار حوزه سلامت ایرنا، ابوالفضل باقری فرد روز چهارشنبه در اختتامیه شانزدهمین المپیاد دانشجویان علوم پزشکی که در مرکز همایش های رازی برگزار شد، اظهارداشت: خروجی المپیاد ما باید مشکلی از جامعه سلامت را حل کند، متاسفانه بعضی از طرحهای ما که در المپیاد برگزیده شدند در خارج از کشور اجرایی می شود در صورتی که باید از آنها حمایت نماییم و سازماندهی شوند.
معاون آموزشی وزارت بهداشت ضمن اشاره به دامنه استفاده از تسهیلات استعدادهای درخشان، اظهار داشت: تلاش کردیم در قوانین و آئین نامه های استعدادهای درخشان دامنه استفاده از تسهیلات را افزایش داده تا به ماندگاری دانشجویان در کشور کمک گردد.

سلامت محور اساسی جامعه است

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی کشور هم در این مراسم با اشاره به اینکه سلامت محور اساسی جامعه است، اظهار داشت: باید شرایط تسهیلات و اقدامات حمایتی را برای دانشجویان نخبه علوم پزشکی در کشور بیشتر فراهم نماییم.
علیرضا مرندی اظهارداشت: دانشجویان علوم پزشکی آینده سازان کشور هستند، درخشش شما سبب ارائه خدمات بهداشتی و درمانی بیشتر به مردم می شود، چونکه سلامت برخورداری از حداکثر بهترزیستن و سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی است.
وی با تکیه بر تلاش بیشتر برای ارتقای سلامت، خاطرنشان کرد: باید از ناتوانی مردم با ارائه خدمات بهتر و بیشتر بخصوص در مناطق محروم از لحاظ جسمی و روانی جلوگیری شود و عدالت در سلامت اجرایی شود.
وی ضمن اشاره به لزوم آموزش مردم، اضافه کرد: جامعه پزشکی باید در حوزه ارتقای سلامت بیشتر با اولویت پیشگیری وارد شوند چونکه ۸۵ درصد مشکلات مردم به دلیل شیوع بیماری های غیرواگیر است.
وی عنوان کرد: باید بیماری های روان را به رسمیت بشناسیم، چونکه بر سلامت جامعه تاثیر فراوانی دارد و امیدواریم وزارت بهداشت دولت چهاردهم در ارتقای خدمات بهداشت و درمان کوشا باشد.



منبع:

1403/06/21
13:08:57
5.0 / ۵
73
تگهای خبر: خدمات , دانش , هارد , هوش مصنوعی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد المپیاد باید از جنبه دانشجویی خارج و بر مبنای نیازهای کشور باشد
نظر شما در مورد المپیاد باید از جنبه دانشجویی خارج و بر مبنای نیازهای کشور باشد
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
برتریها bartariha
bartariha.ir - حقوق سایت برتریها محفوظ است

برتریها

معرفی برترینهای فناوری و وبسایتها