معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

سهم 40 درصدی مهارت آموزی دانش آموزان

سهم 40 درصدی مهارت آموزی دانش آموزان به گزارش برتریها، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: سهم مهارت آموزی به حدود ۴۰ درصد (۳۹.۷ درصد) در سال تحصیلی گذشته رسیده است و انتظار می رود سال جاری به ۴۵ درصد افزایش یابد.


به گزارش برتریها به نقل از خبرگزاری ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، محمدمهدی کاظمی روز شنبه ضمن اشاره به احکام برنامه هفتم در رابطه با افزایش مهارت آموزی دانش آموزان عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم تا پایان برنامه هفتم پیشرفت به سهم ۵۰ درصدی مهارت آموزی دانش آموزان متوسطه برسیم.
وی به جمعیت دانش آموزی دوره متوسطه اشاره نمود و با اشاره به اینکه جمعیت این گروه سال جاری ۱۰۰ هزار نفر نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده است، اظهار داشت: ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش آموز در دوره متوسطه تحصیل می کنند که بالغ بر سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از آنان در دوره اول متوسطه یعنی در پایه هفتم تا نهم مشغول به تحصیل هستند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در رابطه با برنامه ریزی صورت گرفته برای بازگشایی مدارس در شروع مهرماه عنوان کرد: همه اقدامات شامل نوسازی مدارس، چاپ کتاب های درسی، تأمین فضای آموزشی و تجهیزات، تأمین نیروی انسانی و توانمندسازی آنان در استان ها و مناطق مختلف در تعامل با سایر دستگاه ها همچون فرمانداری ها و استانداری ها دنبال می شود.
برگه هدایت تحصیلی دانش آموزان از نیمه تیرماه آماده شد
کاظمی در رابطه با صدور برگه هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم برای ورود به دوره دوم متوسطه هم اظهار داشت: دانش آموزانی که در خردادماه نصاب قبولی را در امتحانات کسب کرده بودند، برگه هدایت تحصیلی خویش را از نیمه تیرماه دریافت کرده و می توانستند ثبت نام پایه بعدی را انجام دهند.
وی با اشاره به اینکه در برگه های تحصیلی سال جاری برای دانش آموزان اولویت بندی شاخه های تحصیلی صورت گرفته بود، اظهار داشت: دانش آموزانی که اولویت الف را کسب کرده بودند، تا ششم مردادماه می توانستند ثبت نام خویش را در شاخه تحصیلی مورد علاقه خود شامل شاخه نظری، فنی - حرفه ای و یا کاردانش انجام دهند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: دانش آموزانی که نصاب قبولی را در خردادماه کسب نکرده بودند، برای هدایت تحصیلی می بایست در امتحانات شهریور و کلاس های جبرانی شرکت می کردند اما به علت طولانی بودن این فرایند در شورایعالی آموزش و پرورش مصوب شد که این گروه از دانش آموزان تا پایان مرداد در امتحانات شرکت نمایند.
کاظمی اظهار داشت: با این کار در بیشتر استان ها کار تصحیح اوراق تا پایان مرداد انجام شد تا برگه هدایت تحصیلی این گروه از دانش آموزان در شهریور آماده شود به صورتی که در بعضی استان ها کار آزمون ها تمام شده و در چندروز آینده برگه هدایت تحصیلی دانش آموزان در اختیار آنان قرار می گیرد تا بتوانند متناسب با آن انتخاب رشته کنند.
وی یادآورشد: سال جاری تلاش شد تا فرآیندهای ثبت نام، کلاس بندی و امتحانات دانش آموزان یک ماه زودتر صورت گیرد به صورتی که سال جاری نسبت به سال قبل حدود ۲۰ روز فرایند ثبت نام جلوتر صورت گرفت.
وی با اشاره به اینکه حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد دانش آموزان برگه هدایت تحصیلی نداشتند که شهریورماه دریافت می کنند، عنوان کرد: در بعضی از مدارس همچون استعدادهای درخشان و نمونه دولتی که دانش آموز با آزمون پذیرفته می شود، هم نتایج آزمون در موعد مقرر اعلام گردید و توانستند ثبت نام ها را انجام دهند.
خرید بیشتر از هزار میلیارد تومان تجهیزات برای هنرستان ها
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در رابطه با تجهیز هنرستان های کشور هم عنوان کرد: برای سال تحصیلی جدید حدود هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان تجهیزات برای هنرستان ها خریداری شده است.
کاظمی با اشاره به اینکه در ۲ سال قبل حدود ۱۰ هزار نیروی انسانی برای تدریس در هنرستان ها جذب آموزش و پرورش شده اند، اضافه کرد: سال جاری ۲۴ هزار و ۸۸۹ نفر نیرو جذب دوره های متوسطه می شوند که بخشی از این تعداد نیرو در آزمون استخدامی پذیرفته شده اند و الان در دوره یک ساله مهارت آموزی قرار دارند.
وی با یادآوری این که از این تعداد حدود هشت هزار نفر هنرآموز هستند، اظهار امیدواری کرد با تخصیص منابع پیشبینی شده در بودجه، مهارت های آموزشی و کارگاهی در هنرستان ها و کارگاه های دوره متوسطه رونق یابد.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: بخشی از نیروهای مورد نیاز آموزشی دوره متوسطه از راه دانشجویان دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیری شهید رجایی تأمین شده است.
وی تعداد معلمان جذب شده دوره متوسطه پارسال را هم ۲۲ هزار و ۱۸۴ نفر اعلام نمود.
کاظمی با یادآوری این که سالانه حدود ۲۰ هزار نفر از راه دانشگاه فرهنگیان به جمعیت معلمان اضافه می شود، عنوان کرد: مبحث تأمین نیروی انسانی در آموزش و پرورش مدیریت شده است و وزیر آموزش و پرورش هم با جدیت این مورد را رصد می کند.



منبع:

1403/06/18
09:34:48
5.0 / ۵
85
تگهای خبر: خرید , دانش , دستگاه , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد سهم 40 درصدی مهارت آموزی دانش آموزان
نظر شما در مورد سهم 40 درصدی مهارت آموزی دانش آموزان
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱
برتریها bartariha
bartariha.ir - حقوق سایت برتریها محفوظ است

برتریها

معرفی برترینهای فناوری و وبسایتها