وزیر آموزش و پرورش:

جزییات جذب معلمان جدید، کمبود معلم نصف شد

جزییات جذب معلمان جدید، کمبود معلم نصف شد به گزارش برتریها، وزیر آموزش وپرورش با اعلان اینکه مهر امسال 105 هزار معلم جدید وارد نظام آموزشی می شوند، اظهار داشت: سال تحصیلی 1404 - 1403 مشکلات قبل را نخواهیم داشت و کسری معلم به سرعت جبران می شود.


رضامراد صحرایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره ی کمبود معلم برای مهرماه سال جاری اظهار نمود: کمبود معلم در مدارس موضوع جدیدی نیست، ما در یک دوره ای تا ۳۵۰ هزار معلم هم کمبود داشتیم.
وی با اشاره به اینکه استخدام تنها راه جبران کمبود معلم نیست، اضافه کرد: دولت سیزدهم بحران مدیریت کمبود که از طرف دولت قبل ۳۵۰ هزار نفر اعلام شده بود را به خوبی مدیریت کرد و این کمبود حالا به ۱۷۶ هزار نفر رسیده است که در سال تحصیلی جدید با ورود ۱۰۵ هزار نفر به عرصه تعلیم و تربیت، تا حدود زیادی این کسری جبران خواهد شد.
وزیر آموزش و پرورش افزود: امسال فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی و آزمون های استخدامی که انجام داده ایم را داریم که این تعداد، تاریخی ترین استخدام کشور در این وزارت خانه به حساب می آید.
صحرایی یادآورشد: همین طور بخش دیگری از کمبود معلم بوسیله بکارگیری معلمان فعلی و ظرفیت بازنشستگان تکمیل می شود.




وی اظهار داشت: مهر امسال بر طبق برنامه ریزی های صورت گرفته و نظام سازماندهی طراحی شده، مشکلات مهر سال قبل را نخواهیم داشت و در حالی سال تحصیلی شروع می شود که موضوع کلاس بندی بزرگ تر صورت می گیرد که اگر کسری هم در منطقه ای وجود دارد، خیلی سریع قابل جبران باشد.
مهر سال قبل وزارت آموزش و پرورش با کمبود معلم بگونه ای مواجه گردید که خیلی از کلاس های درس در یک ماه اول سال تحصیلی معلم نداشتند و این کسری با جذب ۷۰ هزار معلم در آزمون استخدامی جبران شد.



به گزارش برتریها به نقل از خبرگزاری ایرنا، وزیر آموزش و پرورش پیش از این و در همایش ملی تکریم خیرین مدرسه ساز با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۲ تا سال ۱۴۰۲ جمعیت دانش آموزی بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر اضافه شده است، اظهار داشته بود: در بیشتر سالهای پیش از دولت سیزدهم تعداد بازنشستگان از تعداد جذب شدگان بیشتر بوده است.
صحرایی به این مطلب هم اشاره نمود که تعداد بازنشستگان در فاصله سالهای ۹۲ تا ۱۴۰۲، ۴۶۸ هزار نفر بوده حال آن که جذب در وزارت آموزش و پرورش ۳۴۵ هزار نفر و به مفهوم کسری زیاد است.
وی تصریح کرد: ۱۷۶ هزار و ۷۳۱ معلم کسری قطعی سال ۱۴۰۳ بوده که این کسری ناشی از این است که خروج معلمان از نظام آموزشی از ورود نیروهای جدید پیشی گرفته است.



منبع:

1403/05/02
11:16:47
5.0 / ۵
287
تگهای خبر: دانش , طراحی , علم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد جزییات جذب معلمان جدید، کمبود معلم نصف شد
نظر شما در مورد جزییات جذب معلمان جدید، کمبود معلم نصف شد
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲
برتریها bartariha
bartariha.ir - حقوق سایت برتریها محفوظ است

برتریها

معرفی برترینهای فناوری و وبسایتها