هوش مصنوعی راه آهن سریع السیر چین را اداره می کند
به گزارش برتریها، چین الان به صورت کامل از هوش مصنوعی در مدیریت و نگهداری شبکه حمل و نقل ریلی خود استفاده می نماید.
به گزارش برتریها به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، این راه آهن سریع السیر به وسعت ۴۵ هزار کیلومتر، بزرگترین شبکه ریلی جهان است که در پکن به وسیله یک سیستم هوش مصنوعی کنترل می شود. به قول مهندسانی که در این پروژه فعالیت می نمایند، سیستم مذکور دقت بالا و حدود ۸۹ درصد دارد و تابحال دستاوردهایی هم داشته است. سیستم هوش مصنوعی انبوهی از داده را در سرتاسر کشور چین فراوری می کند. همینطور این سیستم می تواند در عرض ۴۰ دقیقه به تیم های مسئول بررسی وضعیت های غیر نرمال اخطار بفرستد. به قول لیو دائون یکی از مهندسان ارشد در مرکز بازرسی زیرساخت«گروه دولتی ریلی چین» این سیستم کارآمد است. و در اینباره نوشته است: چنین روندی به تیم های حاضر در محل کمک می نماید بازرسی های باردیگر و تعمیرات را در سریع ترین زمان ممکن انجام دهند. حمل و نقل ریلی سریع السیر چین در جهان رتبه نخست را دارد و الان با سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت درحال فعالیت است. همینطور مقرر است سال آینده سرعت این سیستم به ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. دولت چین تصمیم دارد گسترش این شبکه را تا جایی ادامه دهد که تمام شهرها با جمیعت بیشتر از ۵۰۰ هزار نفر را بهم متصل کند. پارسال با کمک هوش مصنوعی تعداد اختلالات کوچک در خطوط ریلی سریع السیر چین تا ۸۰ درصد کاهش پیدا کرد. علاوه بر آن هیچ یک از خطوط ریلی سریع هشداری در رابطه با کاهش سرعت به علت اختلال در راه دریافت نکردند. در گزارشی که در این خصوص انتشار یافته، اشاره شده دامنه حرکت ریل ناشی از بادهای شدید هم با سیستم هوش مصنوعی به میزان قابل توجهی کاسته شده است. محققان پیش از شروع ساخت این راه آهن سریع السیر در چین در ۱۵ سال قبل مهم ترین چالش را نگهداری آن پیشبینی می کردند. اما سیستم هوش مصنوعی می تواند به صورت دقیق اختلالات را پیش بینیو پیش از بروز مشکل اخطار صادر کند. ازاین رو برای عملیات های نگهداری راه آهن سریع السیر بسیار کارآمد است.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد هوش مصنوعی راه آهن سریع السیر چین را اداره می کند