رقابت شرکت های دانش بنیان و فناور در مسابقه تلویزیونی شکوفا
برتریها: رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی هدف پخش مسابقه تلویزیونی شکوفا را مستندسازی و تبیین حوزه دانش بنیان کشور و شناخت بهتر مردم از این اکوسیستم عنوان نمود.
به گزارش برتریها به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، رئیس هیات عامل صندوق در این جلسه با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان مهار تورم، رشد تولید اظهار داشت: یکی از مصادیق رشد تولید، شرکت های دانش بنیان هستند و ما در صندوق نوآوری سعی کردیم بمنظور تحقق هر چه بیشتر شعار سال اقدام موثری را برنامه ریزی نماییم و با این هدف، مسابقه بزرگ تلویزیونی شکوفا طراحی شده است.
دکتر خیاطیان اهداف تولید و پخش این مسابقه تلویزیونی را نخست مستندسازی و تبیین حوزه دانش بنیان کشور برشمرد تا از این طریق عموم مردم شناخت بهتری نسبت به این اکوسیستم داشته باشند. دوم بحث مردمی سازی اقتصاد که یکی از مصادیق آن، استفاده از ابزار تامین مالی جمعی (Crowdfunding) است که ابزار نسبتا جدیدی به شمار آمده و می تواند به صورتی به حوزه وقف و نذر (در حوزه علم) بسیار نزدیک باشد. نکته سوم هم این که حوزه دانش بنیان می تواند در تبیین دستاوردهای کشور نقش آفرینی.
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به برگزاری موفق فصل نخست این مسابقه تحت عنوان «کارویا» اظهار داشت: طرح های شرکت های حاضر در فصل دوم این مسابقه یعنی شکوفا توسط کارشناسان بررسی و اصل پول همه سرمایه گذاران از طرف صندوق نوآوری و شکوفایی تضمین شده است.
خیاطیان با تأکید بر این که حوزه نوآوری حوزه ای پیشرو است که پیش از استانداردها حرکت می کند اظهار امیدواری کرد: با همکاری خوب رسانه ملی بتوان اقدام موثری در عرصه ترویج مردمی سازی اقتصاد دانش بنیان رقم زد و شاهد ادامه دار بودن این قبیل برنامه ها بود.
«شکوفا» مسابقه ای جذاب و متفاوت است
در این جلسه میثم مرادی بیناباج، مدیر شبکه یک سیما، نیز اصل برگزاری مسابقه «شکوفا» را جذاب و متفاوت برشمرد و اظهار داشت: ما برای شناخت خاصیت های این مجموعه بیش از ۶۰ مسابقه مشابه بین المللی را بررسی کردیم که مسابقه «شکوفا» از حیث نوآور بودن و پیشرو بودن، برنامه متفاوتی با دیگر مسابقات تلویزیونی است. ماهیت این مسابقه در عرصه دانش بنیان و اقتصاد است و ما مشابه آنرا تا حدودی با عنوان سرمایه گذاری در شبکه های مختلف خارجی داریم.
وی یکی از ماموریت های شبکه یک سیما را «روایت پیشرفت» در کشور عنوان نمود و اظهار داشت: یکی از مصادیق این موضوع، پیشرفت در عرصه دانش بنیان است که در شعار سال قبل هم از طرف مقام معظم رهبری تاکید جدی شده بود.
مرادی بیناباج در ادامه با اعلان اینکه در شبکه یک سیما، ذیل موضوع «دیده بانی پیشرفت ایران» به حوزه های نوآوری و دانش بنیان می پردازیم، ابراز امیدواری کرد مسابقه تلویزیونی «شکوفا» سطح دیگری از تولید و رقابت را در این شبکه رقم بزند.
وی شبکه یک سیما را یک شبکه عمومی با ماموریت پیوند موضوعات مختلف با مسائل عامه توصیف کرد و اظهار داشت: زمانی برنامه ای موفق خواهد بود که مخاطبان شبکه به آن برنامه علاقه مندی نشان دهند؛ بدین سبب در پایش و غربال طرح های دانش بنیان در مسابقه «شکوفا» بدنبال آن بودیم که مردم احساس کنند با سرمایه گذاری در این طرح ها علاوه بر کمک به رشد و توسعه کشور، مشکلی از مشکلات روزمره شان حل می شود.
مدیر شبکه یک سیما با اشاره به پیچیدگی های فنی برخی محصولات دانش بنیان معرفی شده در مسابقه تلویزیونی «شکوفا»، اضافه کرد: ممکنست تعدادی از طرح ها، تخصصی و یک پله از یک زنجیره باشد، پس در اینجا قصه نویسی و داستان پردازی حائز اهمیت می باشد. بر این اساس بحث قصه پردازی و دراماتیک کردن طرح های حاضر در مسابقه که وجهه سرگرمی نیز برای مخاطبان پیدا کند، از نکات مهمی است که باید به آن توجه گردد.
صندوق نوآوری و شکوفایی، مسابقه تلویزیونی ۲۶ قسمتی «شکوفا» را برای پخش از شروع زمستان ۱۴۰۲ از شبکه یک سیما در دست تهیه و تولید دارد که در هر قسمت، ۳ شرکت دانش بنیان، خلاق و یا فناور برای جذب سرمایه حداکثر ۱۵ میلیارد تومانی به رقابت خواهند پرداخت.
منبع: برتریها
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد رقابت شرکت های دانش بنیان و فناور در مسابقه تلویزیونی شکوفا