پیشنهاد سرمایه گذاری روی یک یا دو پلت فرم داخلی

پیشنهاد سرمایه گذاری روی یک یا دو پلت فرم داخلی به گزارش برتریها، یک کارشناس حرکت به سمت توسعه اقتصاد دیجیتال را نیازمند ترسیم یک نقشه راه دانست و اظهار داشت: برای آنکه بازار قابل قبولی در عرصه اقتصاد دیجیتال ایجاد شود و به نرخ مشخصی از تعداد مخاطبان و آمار داد و ستد و فروش کسب و کارهای مجازی برسیم، پیشنهاد می شود روی یک یا دو پلت فرم داخلی سرمایه گذاری نماییم.



حمید نجف درباره ی راهکارهای توسعه اقتصاد دیجیتال و افزایش سهم آن در اقتصاد به ایسنا، اظهار داشت: قسمتی از بستر اصلی اقتصاد دیجیتال در رسانه های اجتماعی و بخش دیگر در فضای مجازی است. در کشوری مثل روسیه فردی مخترع برنامه تلگرام می شود، در چین شبکه اجتماعی تیک تاک راه اندازی می شود و در دنیا مخاطب پیدا می کند و در آمریکا با آن وسعت نهایت ۴ تا ۵ برنامه و شبکه اجتماعی از قبیل فیسبوک و توئیتر وجود دارد و یک شرکت متولی است ولی در کشور ما برنامه های مختلفی در داخل استفاده می شود که سروش، ایتا و بله همچون آنها هستند.

وی افزود: در گام نخست برای ورود به این اپلیکیشن ها باید در داخل کشور بین بخش خصوصی و شرکتهای دولتی روی یک یا دو پلت فرم به اتفاق نظر رسید که همه کشور به سمت آن پلت فرم بروند تا هم از نظر جامعه آماری و اعضای داخلی و هم آمار فروش کسب و کارهای مجازی و داد و ستد به نرخ مشخصی برسیم و یک بازار قابل قبولی ایجاد شود، سپس در این فضا به بحث اقتصاد دیجیتال وارد شویم.

این کارشناس حوزه کار اضافه کرد: در تمام دنیا بیشتر کشورهای بزرگ شاید دو یا سه شرکت هواپیمایی داخلی داشته باشند که روی آن سرمایه گذاری کنند ولی در کشور ما شرکتهای گوناگون هواپیمایی هست و برخی شرکتها با دو هواپیما کار پشتیبانی و لجستیک را برعهده دارند. در بخش رسانه های اجتماعی و فضای اقتصاد مجازی هم همچنین است؛ یک بازار قابل قبولی را هم از نظر فروش و هم تعداد کاربران ایجاد کرده اند و بطور منظم خدمات رسانی می کنند.

نجف اشاره کرد: به طور قطع در بازاری که ۳۰ میلیون مخاطب دارد، بیش از بازاری که یک میلیون نفر مخاطب دارد، می توان کار کرد و فعالیت اقتصادی یا اطلاع رسانی داشت بنابر این برای تبادل اطلاعات و انجام فعالیت اقتصادی و داد و ستد مجازی لازم است که روی یک یا دو برنامه متمرکز شویم و حجم آماری آن برنامه را بالا ببریم تا بازار آن تقویت شود.

وی در آخر ترسیم یک نقشه راه درباب اقتصاد دیجیتال را خواهان شد و اظهار داشت: در بحث استفاده از پلت فرم های داخلی و اقتصاد دیجیتال نیازمند طراحی یک نقشه راه هستیم تا مخاطبان و بازاریان در درون این جریان قرار بگیرند و فرصتهای شغلی جدیدی به وجود آید.





منبع:

1402/03/15
19:30:40
5.0 / ۵
419
تگهای خبر: اقتصاد , تلگرام , خدمات , دیجیتال
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد پیشنهاد سرمایه گذاری روی یک یا دو پلت فرم داخلی
نظر شما در مورد پیشنهاد سرمایه گذاری روی یک یا دو پلت فرم داخلی
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
برتریها bartariha
bartariha.ir - حقوق سایت برتریها محفوظ است

برتریها

معرفی برترینهای فناوری و وبسایتها